У Федерації відбулося спільне засіданні Комітетів з розвитку промисловості, державних закупівель та співпраці з державним сектором економіки та логістики ФРУ з питань імпортозаміщення в ПАТ «Укрзалізниця» та використання при цьому можливостей вітчизняних підприємств. Нагадаємо, що грудні минулого року під час чергової робочої зустрічі з керівництвом «Укрзалізниці» в Федерації роботодавців України було домовлено про початок роботи з цього напряму. Отже минув лише місяць і на засіданні, у якому, окрім очільників провідних департаментів ПАТ, представників Верховної Ради, Мінекономрозвитку та торгівлі, брали участь представники біля 30 вітчизняних підприємств та профільних асоціацій йшла, говорили про різні аспекти налагодження співпраці з імпортозаміщення. «А інакше і бути не може, - зауважив при відкритті заходу Генеральний директор ФРУ Руслан Іллічов. - Адже усім нам зрозуміло, що єдиний шлях у цьому напрямі – спільна робота й відпрацювання конкретних кроків й розв'язання нагальних проблем як «Укрзалізниці», так і вітчизняних підприємств і цілих галузей української економіки». Як повідомив Руслан Іллічов, за підсумками засідання буде складено протокол, який буде направлено до ПАТ для виконання разом з ФРУ.
«Дуже добре, що ми досить швидко переходимо до конкретної роботи, - додав Віталій Немілостивий, Голова Комітету з розвитку промисловості, державних закупівель та співпраці з державним сектором економіки ФРУ, почесний голова корпорації «УкрІннМаш», - тим більш на тлі внесення позитивних змін щодо укладення рамкових угод, що, звичайно полегшує умови співпраці з «Укрзалізницею».
На початку Григорій Бойко, директор з інженерно-технічного забезпечення ПАТ «Укрзалізниця», повідомив, так би мовити, вихідну інформацію про найближчі і перспективні плани компанії, яку необхідно враховувати галузям та підприємствам при організації роботи з імпортозаміщення. Зокрема, цього року на закупівлю запасних частин та механізмів заплановано витратити 1 млрд грн. 100 млн грн. підуть на тендери з ремонту обладнання рухомого складу. До 2025 році «Укрзалізниця» намагатиметься повністю оновити рухомий склад; причому зборку електровозів планується проводити лише на українських підприємствах з рівнем локалізації – 40-50%.
Щодо завдань поточних, то Володимир Шиш, в.о. директор Департаменту розвитку і технічної політики «Укрзалізниці», презентував Каталог імпортозаміщення в ПАТ. Як відомо, у 2019 році тільки запчастин для потреб ПАТ потрібно по 230 позиціям. Немає потреби детально розповідати про зміст Каталогу, оскільки його розміщено у відкритому доступі (https://www.uz.gov.ua/about/vo/). Зауважимо лише, що, за словами Володимир Шиша, перелік продукції, що міститься в Каталозі, не є сталим і буде змінюватися в залежності від потреб «Укразілізниці».
Під час заходу відбулося обговорення конкретних проблем з імпортозаміщення. Розмова знову ж таки виявилося дуже предметною, оскільки напередодні Департаментом промислової політики ФРУ було проведено опитування представників виробничого сектору, що дозволило виявити найгарячіші проблеми. Перш за все йдеться про забезпечення підприємств конструкторською документацією, застосування виробленої продукції імпортозаміщення для ремонту існуючої та при виготовленні нової серійної техніки, процедуру укладання договорів продукції імпортозаміщення тощо. Крім того, конкретні проблеми озвучили представники підприємств та профільних асоціацій, зокрема, щодо включення до переліку продукції українських ливарників.
За результатами обговорення планується підготувати план організаційних, технічних, економічних та інших заходів з метою забезпечення максимального залучення вітчизняних товаровиробників для реалізації імпортозаміщення ПАТ «Укрзалізниці» та провести низку інших заходів, спрямованих на пришвидшення цього процесу.