Відсьогодні, 30 квітня, під час здійснення закупівель в системі Prozorro замовники нарешті зможуть застосовувати новий критерій - вартість життєвого циклу. Цей інструмент дозволить врахувати майбутні витрати, пов’язані з подальшим використанням предмету закупівлі, та визначити найбільш економічно вигідну пропозицію в довгостроковій перспективі.
Федерація підтримує це нововведення, послідовно наполягала на його необхідності та брала активну участь у діалозі щодо запровадження процедури.
І саме цій темі було присвячено онлайн зустріч із учасниками тендерних закупівель – постачальниками «Закупівлі за життєвим циклом», яку за сприяння ФРУ провело ДП Прозорро за участі департаменту регулювання сфери публічних закупівель Мінекономіки.
Серед них – Титал, Черкаський автобус, Пожмашина, Концерн "Електрон", Егрітек, УкрІннМаш, КВБЗ, Концерн Нікмас, Альфатекс, Богдан Моторс.
Керівник ДП Прозорро Василь Задворний наголосив, що вбачає в інструменті закупівель за життєвим циклом великі можливості для України з метою закупівель товарів високої якості. Але, недостатньо мати технічний інструмент в системі, необхідно, щоб ринок ним користувався. Для цього необхідно активно спілкуватись та взаємодіяти для досягнення ефективного результату.
Директор департаменту Мінекономіки Лілія Лахтіонова розповіла, як працюватиме інструмент та продемонструвала на прикладі як визначити із застосуванням даного інструменту найбільш вигідну пропозицію у довгостроковій перспективі.
Також учасникам розповіли про особливості використання методу закупівлі за життєвим циклом, підкресливши основні моменти, на які варто звернути увагу потенційним учасникам, способи комунікації замовників із учасниками, які треба використовувати задля того, щоб процедура відбулась ефективно.
Не оминули і обговорення наказу Мінекономіки №1894 Про затвердження примірної методики визначення вартості життєвого циклу. Методика покликана допомогти замовникам ефективно використовувати новий критерій оцінки тендерних пропозицій за вартістю життєвого циклу. Проте, на думку учасників, потребує певного коригування та уточнення.
Зокрема, варто розширити наведений у наказі перелік предметів закупівлі, як приклад для доцільного застосовування методики визначення вартості життєвого циклу (як варіанти – залізничний, громадський, електротранспорт та інші), аби уникнути хибного трактування змісту наказу при застосуванні його положень на практиці.
Водночас представники потенційних учасників закупівель висловилися на користь необхідності розробки секторальних примірних методик, які мають врахувати особливості застосування інструменту закупівель за життєвим циклом за окремими підгалузями.
Також, обговорили методи і способи підтвердження показників предмету закупівлі за етапами життєвого циклу, що впливатимуть на результати визначення найбільш привабливих пропозицій.
Учасники онлайн зустрічі висловили готовність до подальшої співпраці у напрацюванні та удосконаленні механізму закупівель за життєвим циклом, аби максимально приблизити його до реалій та потреб ринку.