Відбулося розширене засідання Президії ФРУ за участі керівництва ПАТ «Укрзалізниця», представників Верховної Ради, профільних асоціацій та провідних вітчизняних підприємств: «УкрІннМаш», «Укрцемент», «Крюківський вагонобудівний завод», «Українська виробнича компанія», «Метал-Мейк», «Промтранс», «СКФ» та багато інших.
Спільно визначали шляхи ефективної взаємодії у питаннях регулювання тарифів на вантажні залізничні перевезення та напрямків їх цільового використання.
Шукали економічно обґрунтовані компромісні рішення у питаннях формування тарифів з тим, щоб забезпечити стале функціонування та розвиток УЗ, потреби бізнесу у вантажних перевезеннях залізничним транспортом та гарантувати взаємовигідні та відповідальні партнерські відносини між «Укрзалізницею», вантажовласниками та виробничниками.
"Ми, як ніхто добре розуміємо складні умови, в яких сьогодні опинилася УЗ – це і зношеність основних фондів, і необхідність підвищення заробітної плати, щоб втримати кваліфіковані кадри, і відсутність достатньої державної підтримки - адже вітчизняний бізнес щодня стикається з тими самими проблемами.
Водночас маємо серйозну низку питань до керівництва «Укрзалізниці», які потребують термінового вирішення з тим, щоб наш діалог був по справжньому конструктивним, а інтереси бізнесу були враховані у відповідь на нашу готовність до компромісу у питаннях підвищення тарифів.
Адже питання імпортозаміщення, локалізації, кредиторської заборгованості УЗ перед нашими виробниками, дотримання тендерної дисципліни залишаються вкрай актуальними", - зазначив Голова Ради ФРУ Дмитро Олійник.
Саме тому наголосили на необхідності того, щоб УЗ:
- у разі неможливості виконання договорів перед постачальниками, термін дії яких сплинув, пролонгувала їх дію на термін за домовленістю;
- дотримувалася тендерної та платіжної дисципліни;
- поширила практику укладання рамкових угод та договорів постачання на середньострокову перспективу;
- залучала виробників продукції для залізниці до розгляду планів капітальних інвестицій товариства для послідуючої співпраці;
- з метою недопущення порушень двосторонніх зобов'язань сторін з виконання інвестиційних планів товариства розробила за участю підприємств – виробників залізничної продукції оновлене Положення про закупівлі.
Маємо спільно напрацювати необхідні зміни до умов тендерів і угод, які були б прийнятними для обох сторін.
Також Федерація роботодавців України звернеться до Кабінету Міністрів України щодо надання доручення Міністерству економічного розвитку України та Міністерству інфраструктури України разом з Міністерством фінансів України, Національним банком України, ПАТ «Укрзалізниця» і підприємствами - виробниками продукції для залізниці підготувати та затвердити План організаційних, технічних, економічних та інших заходів щодо реалізації імпортозаміщення ПАТ «Укрзалізниця» із забезпеченням максимального залучення вітчизняних товаровиробників.
ФРУ підтримує «УЗ» щодо необхідності вирішення питань фінансування пасажирських перевезень з державного та місцевих бюджетів, як це прямо передбачено законом та повернення до зниженої норми сплати податку на землю до рівня 2018 року. Тож найближчим часом Федерація звернеться до Уряду і Верховної Ради щодо необхідності компенсації компанії тарифів на пасажирські перевезення та зниження коефіцієнту індексації грошової оцінки земель принаймні до рівня 0, 25%.
Враховуючи готовність «Укрзалізниці» до конструктивного діалогу на основі взаємної бізнес-відповідальності, прийняли рішення погодитись із запланованим підвищенням тарифів перевезення вантажів залізничним транспортом з 01.04. 2019 року на 14,2 % від поточного рівня за умов відмови УЗ від використання ініціатив тарифного/ нетарифного характеру, що збільшують витрати вантажовідправників, цільового використання ПАТ «Укрзалізниця» отриманих коштів на виконання інвестиційної програми у 2019 році, звітування перед роботодавцями про їх використання за підсумками 2019 року та виконання та постійної ефективної взаємодії з роботодавцями з метою вирішення вищевказаних питань.