Федерація, безумовно, підтримує ідеї стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні, як такі, що підвищать обсяги виробництва на території країни та сприятимуть збільшенню кількості робочих місць.
Проте з незрозумілих причин поза увагою авторів законопроектів № 3476 та № 3477 щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні залишилось виробництво таких важливих видів електротранспорту як трамваї та тролейбуси.
З цим питання ФРУ звернулася до Голови Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева.
На сьогодні галузь по виробництву трамваїв та тролейбусів знаходиться у важкому становищі у зв’язку з імпортом в Україну аналогічного транспорту іноземного виробництва за цінами, які можна вважати демпінговими.
Іноземні виробники часто користуються умовами вільних економічних зон та технопарків в своїх країнах, підтримкою експортно-кредитних агентств чи просто отримують субсидіювання від держави, йдеться у зверненні. Як приклад, сьогодні тролейбус, електробус або трамвай білоруського виробництва можливо придбати в Україні у лізинг за спеціальними програмами під відсотки від 0,1% річних. В той самий час аналогічний транспорт українського виробництва обійдеться покупцеві у 13,04% річних.
Вважаємо, що для підвищення конкурентоздатності українського електротранспорту, необхідно поширити норми з пільг по податку на додану вартість та податку на прибуток та тимчасові пільги по митних платежах при ввезені на територію України компонентів та комплектації на власне виробництво електротранспорту і на виробників тролейбусів та трамваїв.
Ще однією проблемою для розвитку галузі електричного транспорту в Україні є той факт, що наразі державна підтримка чомусь полягає у стимулюванні імпорту готових електромобілів, а не їх виробництва.
При імпорті в Україну готового легкового автомобіля з електричним двигуном:
- справляється нульова ставка ввізного мита (з 1 січня 2016 року);
- з початку 2018 року до 31 грудня 2022 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції із ввезення на митну територію України та з постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що зазначені у товарній підкатегорії 8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД (в тому числі вироблених в Україні);
- ставка акцизного податку для транспортних засобів, зазначених у товарній позиції 8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи кількома), встановлюється у розмірі 1 євро за 1 кіловат-годину ємності електричного акумулятора таких транспортних засобів.
При цьому зазначені пільги розповсюджуються як на нові електромобілі так і на ті, що були у вжитку. Останні звичайно мають більш короткий життєвий цикл на території України, при цьому вартість їх утилізації стає проблемою саме нашої держави.
Враховуючи викладене, ФРУ пропонує:
- - терміново скасувати будь-які пільги на ввезення електромобілів, бувших у вжитку;
- - обмежити строк справляння нульової ставки ввізного мита та інших видів пільг щодо ввезення на митну територію України готових електромобілів 31 грудня 2021 року.
Тож закликали профільний комітет підтримати законопроекти №3476 та №3477 з врахуванням пропозицій ФРУ.