13 лютого у ФРУ відбулася нарада за участю представників «Єврокар», Міністерства інфраструктури України, АсМАП, АТ «Укрзалізниця» та філії Укрзалізниці «Ліски». Це вже друга зустріч з реалізації проекту. Надалі Федерація планує зустрітися з представниками інших зацікавлених органів державної влади з тим, щоб з'ясувати питання запровадження прикордонного та митного контролю на такій платформі. Оскільки сьогодні вже існує нагальна потреба якнайшвидшого запровадження мультимодальних перевезень.
Основною тематикою обговорення стало формування тарифів на даний вид перевезення, потенційне завантаження контрейлерного потягу, який має рухатися до країн ЄС, а також формування маршруту та графіку курсування залізничної платформи RoLa.
Представники ФРУ позитивно сприйняли новину щодо доопрацювання та внесення до Верховної Ради України проекту закону «Про мультимодальні перевезення», який імплементує домовленості в рамках угоди про асоціацію між Україною та ЄС.
Учасники зустрічі відзначили позитивні заходи, передбачені Планом заходів на виконання законопроекту, який був розроблений Міністерством інфраструктури України. Зокрема, це стосується податкових пільг для контрейлерних перевезень, а також запровадження розгалуженої системи так званих сухих портів, які мають стати терміналами для завантаження та розвантаження потягу.
Необхідність запровадження контрейлерних перевезень викликана перш за все тенденцією щорічного скорочення кількості дозволів на міжнародні автомобільні перевезення, зокрема, з боку Польщі. Це вже призвело до критичної ситуації з вивозу української продукції до ЄС.
Щороку внаслідок скорочення кількості дозволів відбуваються зриви поставок, а це в свою чергу призводить до значних збитків українських виробників.
Таким чином ставиться під питання можливість збільшення товарообігу між Україною та Європейським союзом.
В цьому контексті представники Єврокару пропонують використовувати свою платформу, яка знаходиться на території ПрАТ «Єврокар», для розташування терміналу, з якого та на який буде приходити контрейлерний поїзд.
Представник компанії провів презентацію мультимодальних перевезень та роз'яснив технічні моменти завантаження та розвантаження поїзда.
Представник АсМАП проінформував про можливі ризики, які можуть виникнути при завантаженні автомобілями контрейлерних платформ, надав інформацію щодо кількості дозволів на міжнародні автомобільні перевезення за напрямками Італія та Австрія, а також навів досвід організації контрейлерних перевезень у Норвегії, який наразі є найкращим.
Дуже детально роз'яснив ситуацію з можливістю курсування таких поїздів представник Укрзалізниці, що стане слушним для подальших дій з фактичного запровадження перевезень.
Учасники зустрічі також відзначили, що формування тарифу на перевезення є складним процесом, оскільки у Європейських країнах існує пряма державна допомога у вигляді дотацій та податкових пільг для запровадження контрейлерних перевезень.
З метою організації подальшої роботи ФРУ проведе роботу та опитування підприємств, які об'єднує, щоб з'ясувати реальні бажання та готовність експортерів використовувати контрейлерну платформу для перевезення своїх товарів до країн Європи. Це дасть значно ширше бачення та додаткове обґрунтування якнайшвидшого запровадження мультимодальних перевезень та перетворення їх на комерційно вигідний вид перевезень. Виходячи із цієї інформації буде значно простіше сформувати маршрут курсування поїзду, а також тарифи на перевезення.