Новини

Новини об’єднання, ділові новини та події

Дуальне навчання. Вивчаємо досвід Німеччини

Підприємства зараз не мають часу на тривале перенавчання випускників закладів освіти, як це було в довоєнний період, - під час війни в Україні значно зросла потреба у кваліфікованих працівниках, які вже при працевлаштуванні мають певні знання та навички.

Отже проблематика відповідності змісту освітніх програм вимогам ринку праці та робочого місця, потребам роботодавцям набуває особливої актуальності. Рішенням цього питання є подальше впровадження та поширення дуальної форми навчання в професійній( професійно-технічній) освіті.

Результатом такої форми співпраці закладу освіти та роботодавця є підготовлений майбутній працівник, який отримав знання та уміння безпосередньо на робочому місці (70 % від загальної кількості годин освітньої програми).

Федерація роботодавців України спільно з Освітнім центром економіки землі Мекленбург-Передня Померанія за участю 80 учасників провела другий вебінар «Дуальне професійне навчання в Німеччині» в рамках серії вебінарів за напрямком «Професійне навчання та розвиток людського капіталу».

Спікер вебінару – Гюнтер ТРЕПТЕ, головний експерт проекту з питань дуальної освіти(Німеччина), модератор – Людмила Василега, директорка Центру компетенцій та розвитку людського капіталу Федерації роботодавців України.

Під час вебінару розглянули наступні питання:

  • Правова база, професійні стандарти, участь соціальних партнерів, профорієнтація

  • Процедура відбору, контракти

  • Навчання на підприємствах та у професійних училищах

  • Витрати/вигоди для компаній.

Дуальне навчання, з точки зору експерта, це система, яка поєднує теорію (знання) і практику (дії). Компанія відповідає за студента/практиканта, але заклад освіти не контролює місце виробничого навчання.

Майже 50 відсотків молодих людей в Німеччині проходять через дуальне навчання, саме це вважають причиною низького рівня безробіття серед молоді, тому що молода людина вже на початку навчання знає де буде працювати.

Результати дуального навчання перевіряються за рахунок незалежних випускних іспитів. Рішення щодо наявності практичних навичок приймають підприємства, викладачі та інструктори учнів участі у іспиті не беруть. Так забезпечується незалежна оцінка результатів навчання, надалі торгово-промислові палати видають відповідний документ. В цілому, бізнес, соціальні партнери та держава разом формують дуальну систему.

Важливим під час реалізації дуальної форми навчання є також забезпечення соціальної та психологічної адаптації здобувачів освіти до умов праці та корпоративної культури компанії.

Роботодавці стали більше приділяти увагу особистим якостям претендентів. Soft skills або „м'які навички“ – особисті якості, які допомагають виконувати роботу та бути членом команди. Soft skills, які потрібні:

- Відповідальність (80% роботодавців хочуть бачити цю рису у своїх співробітниках)

- Уважність (у 70% вакансій є вимога до цієї навички).

- Тактовність (більш ніж у 60% вакансіях згадується).

- Навички роботи у команді (половина роботодавців хочуть бачити "командного гравця»).

Це також потрібно враховувати під час організації дуальної форми навчання та приділяти увагу розвитку необхідних компетенцій, це можливо і приклади такого підходу в Україні є, саме під час вебінару його учасники отримали інформацію щодо прикладних кейсів впровадження дуальної форми навчання для підготовки кваліфікованих робітників на підприємствах України.

Враховуючи важливість тематики та необхідність подальшого опрацювання, впровадження та реалізації дуальної форми навчання Федерація роботодавців продовжує роботу у цьому напрямку.

Також анонсуємо, що 18 серпня 2022 року о 11.00 буде проведено третій вебінар напрямку «Професійне навчання та розвиток людського капіталу» з Кірстеном Бартелсом за темою «Навчання на підприємстві: підбір персоналу, організація, проведення та оцінка результатів навчання».

Крім того, Федерація роботодавців України проводить індивідуальні консультації для підприємств щодо питань дуальної форми навчання, розробки професійних стандартів, інших питань по роботі з персоналом.

002

003